بچينگ پلانت

پژوهش و اجراي پروژه هاي صنعتي

بچينگ پلانت

۳۷۹ بازديد

بچينگ چيست؟

بچينگ يا همان بچينگ پلانت به هسته‌ي ايستگاه‌هاي توليد بتن اطلاق مي‌شود كه بسته به نوع مصرف داراي انواع ثابت و سيار است. اين ايستگاه‌ها بيشتر در پروژه‌هاي صنعتي و عمراني استفاده شده و از آن جا كه توليد بتن در يك محل و انتقال آن به محل اجراي پروژه به صرفه نبوده، آن‌ها را در همان محل احداث و آماده بهره برداري مي‌نمايند.

 

كاركرد بچينگ

بچينگ بخش مخلوط ساز يك ايستگاه توليد بتن است كه وظيفه‌ي مخلوط ساختن سنگدانه‌ها و سيمان با نسبت مشخص و مقدار زيادي آب را بر عهده دارد. بچينگ سنگدانه‌هاي مورد نياز خود را از يك مخزن كه به «دپوي سنگدانه» معروف است، تامين كرده و سيمان لازم نيز از «سيلوي سيمان» تامين مي‌شود. اين دو مخزن داراي ابعاد گوناگوني مي‌باشند كه به ميزان سيمان توليدي و نوع پروژه بستگي دارد. دپوي سنگدانه شامل سه بخش از سنگدانه‌هاست كه ماسه، شن نخودي و شن بادامي را در خود جاي مي‌دهد. نسبت دقيق اين سنگدانه‌ها و سيمان بسيار حائز اهميت بوده و در مرغوبيت سيمان توليدي تاثير گذار است. در نتيجه اهميت دقت بچينگ مورد استفاده روشن خواهد شد.

 

پس از واكشي مواد به داخل بچينگ نوبت اضافه شدن آب به اين تركيب است. آب درون مخزن از يك كنتور اندازه‌گيري گذشته و وارد بچينگ مي‌شود. سپس بچينگ با گردش دوراني به دور محور خود و مخلوط ساختن تركيبات سيماني با آب، ملات بتن را توليد مي‌نمايد.

 

در پايين‌ترين بخش بچينگ يك محفظه وجود دارد كه بتن را به تراك ميكسر هدايت مي‌كند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.