بتن

پژوهش و اجراي پروژه هاي صنعتي

بتن

۳۵۱ بازديد

 

 

بتن چيست؟

امروزه كمتر كسي پيدا مي‌شود كه اين واژه را –با تلفظ‌هاي صحيح و غلطش- نشنيده باشد. واژه‌اي كه مانند خيلي از عبارات ديگر از دو تعريف جداگانه عام و خاص برخوردار است. از لحاظ فني بتن به ماده يا تركيبي از مواد اطلاق مي‌شود كه خاصيت سيماني شدن را دارا بوده و از حالت ملات آن براي مي‌توان براي مصارف گوناگون بهره گرفت. اما با توسعه‌‌ي ساختمان‌سازي به سبك مدرن و استفاده از مواد گوناگون به عنوان مصالح در پروژه‌هاي عمراني، مصرف بتن ساختماني اوج گرفت، تا جايي كه امروزه به طور عامه بتن را همان بتن ساختماني شناخته و ياد مي‌كنيم.

 

بتن ساختماني

بتن مورد استفاده در ساختمان‌سازي از تركيب 3 به 1 سنگدانه و سيمان و مخلوط كردن اين تركيب با آب، در محيط مخصوص آن توليد مي‌شود. اين ماده ماندگاري فراواني داشته و از آنجا كه مواد اوليه آن در دسترس بوده، موجب توسعه استغاده از آن در ساز‌ه‌هاي مختلف و نياز به ساخت سازه‌هاي بتني گشته است. بتن به صورت ملات توليد و به محل احداث پروژه‌ انتقال مي‌يابد.

 

بتن چگونه توليد مي‌شود؟

كارگاه‌هاي توليد بتن نيازمند به تجهيزات خاصي بوده و ابعاد غول‌آسايي دارند. از طرفي انتقال بتن با هزينه‌هاي سرسام‌آوري همراه است كه موجب مي‌شود پيمانكاران صنعتي يا عمراني، احداث كارگاه بتن در محل انجام پروژه را ترجيح مي‌دهند. اين كارگاه توليد بتن كه داراي انواع ثابت و سيار مي‌باشد، با نام ايستگاه توليد بتن شناخته مي‌شود. «بچينگ پلانت» يا به طور خلاصه «بچينگ» از تجهيزات لازم براي توليد بتن است. دپوي سنگدانه‌ها، سيلوي سيمان، مخزن آب و تراك ميكسر از ديگر موارد لازم بوده و تمام نياز شما به توليد بتن را برطرف مي‌سازند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.